Friday, August 12, 2016

රුවන්තිලකා ව ළඟ තියාගෙන උ.පො.ප. ඉරාන්, බර්නිට වධ දෙයි.


රුවන්තිලකා බෙන්තොට ප‍්‍රාදේශීය සභාවේ සහකාර කළමනාකාරීවරියකි. දුම්රියෙන් බැස කාර්යාලයට එන අතර යතුරුපැදියකින් පැමිණි දෙදෙනෙක් ඇයට, ගොම, ක`ඵ තෙල් මිශ‍්‍රනයකින් පහර දී පලායන ලදි.

මෙම ප‍්‍රහාරයට සැකකරුවන් වශයෙන් නම් කර තිබුණේ, බෙන්තොට ප‍්‍රාදේශීය සභාවේ කාර්මික නිලධාරී, බැකෝ යන්ත‍්‍ර කි‍්‍රයාකරු, සහයක ඇතුලූ සේවක පිරිසකි.

බැකෝ ක‍්‍රියාකරු බර්නි පවසන ආකාරයට තමා බෙන්තොට පොලීසිය සමග ඇයි හොඳයිකම් දක්වනු ලැබූවෙකි.

එම නිසා, පොලීසියට එන්න කිව්ව විට, ඔහු පොලීසියට ගියේය. 2016.05.06 වන දින දීය. පොලීසියේදී බර්නිව පිළිගත්තේ උප පොලිස් පරීක්ෂක ඉරාන්ය.

ඔහු බර්නිව ඇතුලූ කාමරයකට කැඳවාගෙන ගියේය. එම කාමරයේ, ගොම, ක`ඵ තෙල් ප‍්‍රහාරයට ලක් වූ රුවන්තිලකා ද විය. ෙපාලීසිෙය් සිද්ධ ෙවච්ච ෙද්  බර්නිගේ වදනින් .....................

‘‘ 2016.05.04 වන දින, මා සුපුරුදු පරිදි රාජකාරියට යන ලදි. උදේ රාජකාරියට වාර්තා කිරීමෙන් පසුව, අප ආයතනයේ වැඩ කරන රුවන්තිලකා නැමැති නිලධාරිණියට රාජකාරියට එනවිට, ගොම වලින් ගහලා කියලා කාර්යාලයේ අයගෙන් දැනගන්න ලැබුනා. එ් අනුව, කාර්යාලයේ සියලූ දෙනාම එම ස්ථානයට ගියා. අපගේ ලේකම් තුමියද ගොස් තිබුනා. එහිදී නැවතත් ඇය අපට රාජකාරිය සඳහා කාර්යාලයට යන ලෙස දැනුම් දුන්නා. එ් අනුව සුපුරුදු ලෙස රාජකාරියේ යෙදී ගෙදර පැමිණියා. ..........2016.05.05 දින හා 06 වන දිනද, මා සුපුරුදු පරිදි රාජකාරියට ගියා..... 
....... මාගේ මල්ලී කෝල් කර දැනුම් දුන්නා පොලිසියෙන් ගෙදරට ඇවිල්ලා බර්නි බයිසිකලයක දෙන්නෙක් හප්පලා තියෙනවා කියලා මාව සොයනවා කියා..... හිටපු සභාපති වරයාට මේ ගැන දුරකතනයෙන් දැනුම් දුන්නා. ඔහු පොලිසියට ගිහිල්ලා මට කෝල් එකක් දුන්නා අවුලක් නැහැ එන්න, රුවන්තිලකා මිස් ගේ ප‍්‍රශ්ණයටයි එන්න කියලා තියෙන්නේ කියා............ එ් අනුව මමත් මල්ලීත් නංගීත් රාත‍්‍රී 9.30 -10.00 පමණ බෙන්තර පොලිසියට ගියා. සභාපති තුමාද පොලිසියේ හිටියා. සිවිල් ඇඳගත්ත නිලධාරියෙක් මගෙන් ඇහුව්වා තමුසේ මේක කරපු බවට ඔක්කොම අපිට තොරතුරු තියෙනවා උඹයි ටී. ඕ.මහත්තයයි තමයි මේක කරලා තියෙන්නේ කියා. මා කිව්වා මා කිසි සම්බන්ධයක් නැහැ, ඇයි මාව සැකකරන්නේ කියා. එවිට එම නිලධාරියා කිව්වා අපිට ඔක්කොම තොරතුරු ලැබිලා තියෙන්නේ, උඹට නැහැ කියන්න දෙයක් නැහැ, සාක්කුවේ තියෙන දේවල් ගනින් කියලා කිව්වා. මම පර්ස් එකයි ෆොන් එකයි සාක්කුවෙන් එළියට  ගත්තා. මල්ලිට දෙන්න හදනකොට ෆෝන් එක මෙහෙට දීපන් කියා එම නිලධාරියා අරගෙන මාව කාමරයකට අරගෙන ගියා. එතන රුවන්තිලකා මිසුත් ඇවිත් හිටියා. එම නිලධාරියා මගේ මුහුණට පාරවල් 10ක් 11ක් විතර ගහගෙන ගහගෙන ගියා ඇත්ත කියපන් නැත්තම් උඹට මැරෙනකම්ම ගහනවා කියා, එවිට මම වැරැුද්දක් කරලා නැහැ මනුස්ස කමටයි කතා කලාම පොලිසියට ආවේ කියා, කිව්වා. එවිට උඹ ඇත්ත කිව්වේ නැත්තම් උඹට මම මනුස්සකම උගන්වන්නම් කියා ඔහු දිගටම මට පහර දුන්නා. පසුව ඔහු පොල්ලක් අරගෙන මගේ උරහිස්, දණිස් වලට එම පොල්ලෙන් පහර දුන්නා. පසුව එම නිලධාරියා මූ මුකුත් කියන්නෙම නැහැ, අරුන් දෙන්නාව අරගෙන එන්න කියා නිලධාරියෙකුට කිව්වා, නිලධාරියෙක් තවත් පුද්ගලයින් දෙන්නෙක්ව ගෙනාවා එම කාමරයට. ඔවුන්ව බිම වාඩි කරවලා මට පහර දුන් නිලධාරියා හා තවත් නිලධාරීන් පොල්ලකින් ඔවුන්ගේ යටිපතුල් වලට පහර දුන්නා. ඔවුන්ගේ කකුල් උඩ නැගලා දණිස් පාගගෙන හිටියා. උඹලා දැන් කියපල්ලා උඹලා දැන් කිව්වේ මූ නේද මිනිහා යනුවෙන් පවසමින් පහර දුන්නා. නමුත් එම පුද්ගලයින් අපි දන්නේ නැහැ, අපි මෙයාව අඳුරන්නෙත් නැහැ, අදයි දැක්කේ යනුවෙන් ප‍්‍රකාශ කලා. එවිට ඔවුන්ට නැවත නැවතත් පහර දෙමින් උඹලා මේ නඩුව බාර ගනිල්ලා යනුවෙන් තර්ජණය කලා. එසේ පහර දී ඔවුන්ව නැවතත් අරගෙන ගියා. ඉන්පසු නැවතත් මට කුණුහරපයෙන් බණිමින් මට කලින් පහර දුන් නිලධාරියාම නැවතත් මට පහර දුන්නා. වැඩි පුරම මගේ දණිස් වලට උරහිස් වලට පහර දුන්නා. මම දිගින් දිගටම මම වැරැුද්දක් කරලා නැහැ, අනෙක් සැකකාරයින්ව දන්නෙත් නැති බව ප‍්‍රකාශ කලා. ඉන් පසු මාව කූඩුවට ගෙනත් දැම්මා. කූඩුව ඉස්සරහා තිබුනු මේසය උඩ මට පහර දුන් නිලධාරියා වාඩි වෙලා උඹ ඇත්ත කියපන්, උඹලාගේ අනිත් එකාවත් අපි ගන්නවා, උඹ බලාගනින් ඇත්ත නොකිව්වොත් මම උඹට කරන දේ කියා මට තර්ජණ්‍ය කරමින් ටික වෙලාවක් සිට හෙට උදේ මම නැවතත් එනවා, උඹ දැනගනින් උඹට බෙන්තර පාරට බහින්න දෙන්නේ නැහැ, නැවත්ත රජයේ රැුකියාවක් කරන්න දෙන්නේ නැහැ, උඹවයි ටී. ඕ වයි, ලයිට් වැඩ හදන ඉලෙක්ටී‍්‍රෂියන්වයි මම මේ නඩුවට දානවා, කියා තර්ජණය කර, නැවතත් මම උදේ එනවා කියා ඔහු යන්න ගියා. ඊට පසු දින උදේ අනෙක් සැකකරුවන් දෙදෙනාව කූඩුවෙන් එළියට අරගෙන ප‍්‍රකාශයක් ගත්තා. ඉන්පසුව මාවත් ඔවුන් දෙදෙනාවත් ජීප් එකේ දාගෙන මහේස්ත‍්‍රාත්වරයාගේ නිවසට රැුගෙන ගොස් රිමාන්ඞ් බාරයට පත් කලා. මා වෙනුවෙන් පෙනී සිටි නීතිඥ මහතා මට පොලිසියෙන් පහර දුන් බවත්, මෙම සිද්ධියට මා කිසිම සම්බන්ධයක් නොමැති බවත් අධිකරණයට ප‍්‍රකාශ කලා. එම ව්‍යාජ නඩුවේ අංකය 89835 වන අතර, චෝදනාව - බෙන්තර ප‍්‍රාදේශීය සභාවේ සේවය කරන නිලධාරිණීයකට ගොම දියකර පහර දීම වේ.

බන්ධණාගාරයට ගිය පසු බන්ධනාගාර නිලධාරීන්ට මට පහර දීම සම්බන්ධව මා ප‍්‍රකාශයක් දුන්නා. ඉන්පසු මට බන්ධණාගාරයෙන් තැලූම් තුවාල වල ගෑමට බාම් එකක් හා පෙනඩෝල් ආදිය බෙහෙත් ලබා දුන්නා. 2016.05.17 දින දක්වා මා බන්ධණාගාර ගතව සිටියා. 17 වන දින මට ඇප ලබා දුන්නා. 

පොලිසියෙන් මාගේ ෆෝන් එක් ලබාගත් බවත්, නමුත් එය නැවත මට ලබා නොදුන් බවත්, එය අධිකරණයට ඉදිරිපත් කර නොමැති බවත්, අධිකරණයෙන් එය මට ලබා දෙන ලෙස පොලිසියට දැනුම් දුන් බවත්, මා ෆොන් එක ඉල්ලා සිටි විට ඉරාන් නැමැති නිලධාරියා පු`ඵවන් විදිහට ෆෝන් එක ගනිල්ලා, ආයිත් මේ පැත්ත පළාතකට ඉල්ලන්න එන්න එපා යයි තර්ජණය කලා.’’ 

මේ වාර්තාවෙන්නේ, පොලිස් ත‍්‍රස්තවාදී කි‍්‍රයාවලින් අල්පයකි.

වධහිංසාවට පාත‍්‍ර වූවන්ට සහය දැක්වීමේ ජාත්‍යන්තර දිනය, ජනාධිපති සිරිසේන පෙරටුකොටගෙන මානව හිමිකම් කොමිෂමේ සභාපතිනිය ආචාර්ය දීපිකා උඩගම මිය, කොළඹ පාසල් සිසුන් දක්කාගෙන මාධ්‍ය සංදර්ශනයක් පවත්වා වධහිංසාව, විශේෂයෙන් පොලිස් වධහිංසාවට විරෝධය පළ කළේය.
ජනාධිපති සිරිසේන, ආචාර්ය දීපිකා උඩගම ඇතුලූ කොමසාරිස්වරු, පොලිස් වධහිංසාව නවත්වන්නට, කරන්න  ඕන කරන දේ නොකර මාධ්‍ය සංදර්ශන පවත්වා ජාත්‍යන්තර ලකුණු දාගත්තාට, රටේ ජනතාව ගොනාට ඇන්දවීමට නොහැකි බව ප‍්‍රකාශ කරන්නේ වගකීමෙන්ය.- ජනසංසදය  -



No comments:

Post a Comment